Joe Wicks: kroppakoutsi

Lauantaina tuli AVAlta uusintana ohjelma Joe Wicks: kroppakoutsi, mitä en ollut itse aiemmin huomannut. Yleisvaikutelma oli minulle turhan vauhdikas, ja todellakin, kokki James Oliver tuli mieleen ohjelmasta. Onneksi Joe suhtautui asiallisen ystävällisesti asiakkaisiinsa, jotka laihtuivat 1-3 kuukauden aikana 5-13 kiloa.

Ohjelmassa Joe kertoi omasta laihdutusfilosofiastaan sekä esitti resepti- ja treeniohjeita. Olen hänen kanssaan samaa mieltä, että kasviksia kannattaa syödä ja säännöllinen syöminen auttaa.

Ensinnäkin kummastelin, miten yhden laihduttajan jääkaapissa oli lukuisia muovilaatikoita, joissa näytti olevan salaattia. Ei kai idea ole tehdä alkuviikosta lukuisia salaatteja, joita syödään loppuviikkoon asti? Minä syön paljon mieluummin vastatehtyä salaattia, sillä pilkotut vihannekset pehmenevät ja niiden maku huononee.

Hieman kummastutti Joe ohje juoda joka päivä 2-4 litraa vettä. Toki jos treenaa runsaasti, niin kyllähän siinä nestettä kuluu.

Minun korvaani särähti, että ”pitää syödä hyviä rasvoja kuten kookosrasvaa ja voita”. Minulle hyvät rasvat ovat oliivi-, rypsi- ja rapsiöljy, pähkinät, avokado sekä kalojen rasvat. Tuntui myös oudolle aamiainen, josta vielä ymmärrän avokadon ja mikrotetun munan, mutta päälle pekonia(?). Toki pekonia voi syödä harvakseltaan, mutta silloin mielestäni aamiainen ei ole enää terveellinen.

Lisäksi oudoksuin ”energiapalleroita”, joissa toki oli chia-siemeniä, pähkinöitä ja kauraa. Mutta niissä oli lisäksi maapähkinävoita, kookoshiutaleita ja suklaata. Miksi ylipäänsä tehdään ”energiapalleroita” ?

Minua myös mietityttivät ylipäänsä ruokareseptit, sillä jos tarkoitus on muuttaa omaa tapaansa toimia, niin kannattaako käyttää aikaa uusien reseptien kokeiluun. Lisäksi ainakin minun olisi hankalaa kokeilla reseptejä, sillä lähimarketissani ei myydä kalkkunajauhelihaa eikä tuoretta tonnikalaa.

Huomaan, että minua ei kiinnosta treenaus hänen ohjeillaan, vaikka Joe mukaan neljä kertaa viikossa 25 minuuttia riittäisi. En halua hyppiä, eivätkä minulta jalkakyykyt suju ainakaan vielä. Toki lähempänä ihannepainoa varmasti pitää kuntoilla enemmän.

Lisäksi mielestäni Joen ulkonäkö olisi miellyttävämpi ilman partaa ja liehuvaa tukkaa. Sinänsä ihan katsottava ohjelma, ja jos sopivasti satun olemaan television ääressä, niin saatan katsoa toisenkin jakson.

p.s. Harmi juttu, että kokeiluni ei onnistunut, joten sitä pitää kehittää.

to 13.12.2018 80,2 kg kuukausittainen punnitus
la 22.12.2018 81,0 kg kokeilun aloitus
pe 28.12.2018 80,3 kg
ma 31.12.2018 80,3 kg
to 3.1.2019 80,2 kg
su 6.1.2019 80,5 kg kokeilun lopetus
ti 8.1.2019 80,7 kg kuukausittainen punnitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.